BiHBiznisDruštvoVijesti

Penzionere najviše varaju na kućnom pragu, 15 dana rok za raskid ugovora

U prvih deset mjeseci tekuće godine u Udruženju potrošača DON zaprimljeno je preko 2.000 žalbi potrošača svih generacija, a stariji građani se uglavnom žale ukoliko su obmanuti sa prodajom od vrata do vrata ili prodajom koja se dešava u ugostiteljskim objektima.

Murisa Marić, izvršni direktor Udruženja potrošača “DON” Prijedor, za Penzionerski centar kaže da se telefonski pozivi koji prethode ovim prodajama odnose uglavnom na ubjeđivanje starijih sugrađana da su ‘odabrani’ od strane PIO-a ili Fonda zdravstava, da će doći do zdravstvenog pregleda i da proizvode, uglavnom različite vrste masažera, kupuju na rate.

“Kada dođe do kupovine, trgovci ih ubijede da se proizvod mora koristiti najmanje mjesec dana da bi dao željene efekte, te naši sugrađani ovih rata i nemogućnosti raskida ugovora, postanu svjesni tek prilikom umanjenog iznosa penzije”, ističe Marićeva.

Ona napominje da prilikom ove vrste kupovine postoje načini za raskid ugovora u prvih 15 dana te je jako važno da se u tom periodu raskinu ugovor ili da se potrošači jave udruženjima da ih savjetujemo kako da to učine.

Pored masažera, gdje je starija populacija obmanuta sa pomagalima koji ih mogu izliječiti, tu su i svi drugi proizvodi koje nabavljaju.

Treba imati na umu da ova populacija nije na društvenim mrežama, da danas nema emisija za potrošače koje uređuju javni emiteri, te naši stariji sugrađani teže dolaze do informacija koje ih mogu zaštitii.

Era kompjuterizacije i interneta nije toliko dostupna starijoj populaciji jer je većina njih informatičko nepismena.
“Udruženja penzionera, iako ih imamo u svakoj lokalnoj zajednici nisu spremna okupiti ovu populaciju da bi se održala predavanja, da bi se naši stariji sugrađani upoznali sa rješenjima koja su ponuđena zakonom o zaštiti potrošača”, kaže Marićeva.

Važno je svakako istaknuti da smo svi potrošači i da zaštita postoji ukoliko znamo kome i kako se obratiti.

“Preporuka našim starijim sugrađanima je svakako da se sa upitom jave udruženjima potrošača, da zahtijevaju od udruženja čiji su članovi organizuju za njih predavanja koja će im pomoći da se zaštite od različitih vrsta obmana koje vrebaju na tržištu”, kaže Murisa Marić iz Udruženja potrošača DON.

Sandra Vukić/Penzionerski centar

Slični članci

Back to top button