BiHBiznisHercegovinaVijesti

ZAŠTO STRUČNJACI NE ZNAJU POPRAVITI NAJVEĆI MOST U BIH?

Pukao most Počitelj! Izvođači radova presama su pokušali zategnuti čeličnu konstrukciju, ali tada je počeo pucati beton!

Most visok više od 100 metara i dug skoro jedan kilometar jedan je od najvećih u regionu i jedan od najkompleksnijih objekata u sklopu Koridora 5C.

Kontinuirani prednapeti armirano-betonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen JE tehnologijom slobodne konzolne gradnje čijom bi izgradnjom trebale biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Prilikom najave spajanja mosta rečeno je da se u periodu pred nama može očekivati dinamičnije izvođenje radova. Međutim došlo je do neočekivanih situacija koje prvo moraju biti riješene.

Iako se očekivalo da će na jesen ove godine biti potpuno završena gradnja, čini se da to ostaje misaona imenica. Most je napukao!

I, što je najgore, čini se da trenutno niko nema ideju kako da se saniraju piše Fokus.

Izvođači radova presama su pokušali zategnuti čeličnu konstrukciju. No, tada je počeo pucati beton! I sada se faktički ne zna na koji način bi se sanacija mogla izvesti.

U JP Autoceste FBiH i dalje analiziraju opcije i pripremaju izradu konačnog rješenja za sanaciju.

Sve traje presporo i, kako se saznaje, spremaju se krivične prijave. Jer nakon skeniranje čeličnih užadi za sprezanje konstrukcije, utvrđeno je da položaj kablova odstupa od projekta zavisno od položaja u mostu od 30 do 60 centimetara.

Vrijedan skoro 30 miliona KM

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina) čiji je HERING podizvođač.

Izgradnja se finansira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

„Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u toku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajena. Nadzorni inženjer može odrediti izvođaču da ukloni i ponovo izvede bilo koje radove koji nisu u skladu s ugovorom. U tom slučaju, izvođač će izvesti i dovršiti radove u skladu s ugovorom i u skladu s uputama nadzornog inženjera, odnosno otkloniti sve eventualne nedostatke na radovima.

U skladu s ugovorom izvođač radova je odgovoran za primjerenost, stabilnost i sigurnost svih aktivnosti na gradilištu i svih metoda građenja. JP Autoceste FBiH će nakon tehničkog prijema preuzeti projekat sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima”, izjavio je tada v.d. direktor JP Autoceste FBiH Denis Lasić, navodi se u priopćenju.

Press

Slični članci

Back to top button