BiHDruštvo

Vozači u BiH više neće moći odbiti alkotest: Kazne su žestoke, i po nekoliko hiljada maraka!

Novi zakon donosi i rigoroznije kazne. Vozačima ili instruktorima vožnje s više od 1,5 promila alkohola u krvi do sada je prijetila kazna od 400 do 1000 KM i zabrana upravljanja vozilom u trajanju od dva do šest mjeseci. Novim izmjenama vozači ili instruktori vožnje s više od 1,5 promila alkohola u krvi bit će kažnjeni kaznom od 2000 do 3000 KM i oduzimanjem vozačke dozvole na razdolje od najmanje šest mjeseci.

Zastupnički dom Parlamenta BiH prihvatio je zahtjev zastupnika Milana Dunovića, Zlatana Begića i Vlatka Glavaša da se po žurnom postupku razmatra prijedloga zakona o izmjeni i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u Bosni i Hercegovini.

Tražili žurnu proceduru

Dunović je kazao kako je od iznimne važnosti da se po žurnom postupku usvoji ova izmjena zakona, koja je vrlo jednostavna. Objasnio je da se radi o tome da je predviđena novčana kazna od 4000 KM i šest kaznenih bodova u slučaju da vozač koji je pod utjecajem alkohola ili narkotika odbije testiranje, piše Večernji.ba.

– Do sada smo imali situaciju da je nekome tko je konzumirao nedopuštena sredstva ili alkohol u dozi većoj od dopuštene jeftinije bilo odbiti testiranje nego da se ustanovi da je pod utjecajem alkohola. Zato smo tražili žurnu proceduru – kazao je Dunović. 

Dodao je kako misli da će predložena izmjena doprinijeti većoj sigurnosti na cestama. 

Zastupnici su glasovali o predloženom zakonu, ali je zbog nedostatka entitetske većine upućen Kolegiju na usuglašavanje. Naime, nedavno je okončan rad na novom prednacrtu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH. Ovo je jedna u nizu izmjena krovnog zakona o prometu iz 2006., koji je već desetak puta doživio izmjene i dopune. 

Fokus.ba imao je u posjedu prednacrt zakona i donio detalje novih izmjena navedenog zakonskog rješenja koje će se uskoro naći na sjednici Vijeća ministara BiH. U obrazloženju se navodi da se svrha donošenja zakona temelji na potrebi nadmašivanja uočenih nedostataka u provedbi postojećeg zakonskog rješenja, kao i potrebe preciznijeg definiranja određenih važećih zakonskih odredbi. 

Također, prednacrtom zakona predviđaju se novosti u postupku produljenja registracije vozila te se regulira kretanje osobnog električnog prijevoznog sredstva (lakih osobnih električnih vozila) na cestama.

Dodatno, predloženim izmjenama i dopunama za određene prekršaje propisuju se oštrije sankcije u odnosu na trenutačni zakon.

Oštrije sankcije

Predmetni prednacrt zakona ima za cilj unaprjeđenje stanja sigurnosti, ali i postizanja posebne i opće prevencije. Tako se u zakon dodaje odredba koja definira osobno električno prijevozno sredstvo (romobili), a to je, prema ovoj odredbi, vozilo koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila u skladu s posebnim propisima, bez sjedećeg mjesta, čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km na sat, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km na sat. Osobnim električnim prijevoznim sredstvom smije upravljati osoba koja je navršila 14 godina, prenosi Fokus. 

Novi zakon donosi i rigoroznije kazne. Vozačima ili instruktorima vožnje s više od 1,5 promila alkohola u krvi do sada je prijetila kazna od 400 do 1000 KM i zabrana upravljanja vozilom u trajanju od dva do šest mjeseci. Novim izmjenama vozači ili instruktori vožnje s više od 1,5 promila alkohola u krvi bit će kažnjeni kaznom od 2000 do 3000 KM i oduzimanjem vozačke dozvole na razdolje od najmanje šest mjeseci. 

Istom kaznom bit će kažnjeni i vozači koji budu upravljali vozilom prije stjecanja prava na upravljanje vozilom, kao i oni koji se u naselju budu kretali brzinom koja je za više od 50 kilometara na sat veća od dopuštene. 

Ako izazove prometnu nesreću pod utjecajem alkohola, vožnjom bez stečene vozačke dozvole ili navedenom prekomjernom brzinom vozač ili instruktor vožnje kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 3000 do 5000 KM, a uz kaznu će mu se izreći zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilom u trajanju od devet mjeseci.

Samo u ovoj godini u dva su navrata u Parlamentarnoj skupštini BiH usvojene izmjene i dopune Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH, a u parlamentarnoj proceduri još su dva takva prijedloga. Novog zakona još nema. 

Slični članci

Back to top button