BiHHercegovina

KADA BUDE ZAVRŠENA STOLAČKA OBILAZNICA, DO NEUMA ĆE VOŽNJA TRAJATI MANJE OD SAT

Posljednjih dana pojavila se vijest da će obilaznica oko Stoca, dio magistrale Stolac-Neum, biti gotova do 1. septembra, ali ostaje za vidjeti hoće li se sve do tada i uspjeti realizirati.

Koliko se zna, magistralna cesta Neum – Stolac ili obrnuto najduže je građena saobraćajnica u BiH. Počela se graditi prije nepunih 40 godina uoči Olimpijade u Sarajevu 1984. godine, pa bi koncem ove godine mogla i zaokružiti broj.

Prvih osam kilometara od Stoca do Drenovca napravljeno je na prijelazu između 1983. i 1984. godine, a riječ je o dionici od osam kilometara. Onda su graditelji nastavili iz suprotnog smjera od Starog Neuma prema Babinu Dolu.

Sjećamo se i arheološke senzacije iz 2006. godine kada je na Vidića guvnu u Vranjevu Selu otkriven grob ilirskog ratnika u punom sjaju, s kacigom iz 4. – 5. stoljeća prije nove ere. Nakon ta prva tri kilometra slijedila je trasa od još tri kilometra do Babina Dola, međutim, dio te dionice poslije je mijenjan, nakon čega je uslijedila pauza od desetak godina, kada se počelo 36,5 kilometara dionice Neum – Stolac.

Na gradilišu ploča s natpisom: “Gradimo za vas – Vlada FBiH”; naziv projekta: “Izgradnja ceste M-17.3 prolaz kroz Stolac” te na koncu – period izvođenja: “8 mjeseci”. Istu ploču s istim rokovima bila je i 8. juna 2022. godine, samo je sada pomaknuta tridesetak metara naprijed, prije ulaza u Stolac, odnosno prije u međuvremenu izgrađenog rotora. Jasno, tih osam mjeseci davno je prošlo i još se radi. Izutev mosta preko Bregave, koji treba presvući još jednim slojem asfalta, na ostalim dijelovima se radi.

Nedavno su iz JP Ceste Federacije BiH najavili:

– Trenutno se izvode radovi izgradnje obilaznice Stoca koja će omogućiti nesmetano odvijanje prometa za sve kategorije vozila. Projekt obuhvaća izgradnju triju kružnih tokova, izgradnju mosta na Bregavi i 1,7 kilometara ceste. Svi radovi izgradnje obilaznice bit će završeni do 31. avgusta 2023. godine te se ne očekuje nikakvo prolongiranje rokova.

Za sada saobraćaj ide Podgradskom ćuprijom, mostićem izgrađenim početkom 18. stoljeća, a obnovljenim 1898. godine. Vozilima iznad 3,5 tona preko “ćuprije” je zabranjeno prometovanje, a da je promet na izlazu iz Stoca prema Neumu vrlo živ.

Spomenuta obilaznica s mostom preko Bregave trebala je biti gotova, ali su bila dva probijanja rokova zbog kišnog perioda proljetos. Uglavnom, kada se završi stolačka obilaznica, koja će biti dio M-17.3, magistrala od Stoca do Neuma bit će dugačka nepunih 49 kilometara, što, uz ograničenje brzine na maksimalno 80 kilometara na sat, znači da će solidnim vozačima trebati nepuni sat vremena da je prijeđu, piše Večernji.ba.

Slični članci

Back to top button