Izgradnjom južne obilaznice Mostara rasteretit će se promet, a grad modernim prometom povezati sa zapadnom Hercegovinom i Hrvatskom. Direktor JP Cesta FBiH Ljubo Pravdić kaže za naš list kako se radi o kompleksnom projektu i značajnoj investiciji.

IZUZIMANJE ZEMLJIŠTA

”A uvažavajući činjenicu da još nije započeta eksproprijacija na dijelu od izlaza iz tunela Novi do spoja na M17 i nisu u potpunosti osigurana financijska sredstava za realizaciju, ne može se procijeniti krajnji rok izgradnje, odnosno završetka projekta”, kazao je Pravdić.

image

Dodaje kako je za kompletnu dionicu od izlaza iz tunela Novi do spajanja na M17 pribavljena urbanistička suglasnost.

”U toku je priprema dokumentacije (identifikacija parcela) za utvrđivanje javnog interesa i provođenje postupka eksproprijacije. U skladu sa osiguranim sredstvima i dinamikom eksproprijacije, građevinske dozvole na temelju kojih se izvode radovi će se pribavljati po fazama”, rekao je Pravdić.

Ističe kako je u tu svrhu predmetna dionica podijeljena u dvije faze.

”Za I fazu radova od izlaza iz tunela Novi do čvora Bulevar sredstva će biti osigurana budžetom FBiH za 2023. godinu. Ova faza obuhvata izgradnju trase i objekata u ukupnoj dužini tri kilometra, te očekujemo da će radovi na ovoj fazi biti okončani u naredne 2-3 godine, što zavisi od brzine postupka eksproprijacije”, govori Pravdić.

Ističe da će se realizacijom ove faze spojiti izgrađeni dio obilaznice sa obnovljenom dionicom lokalne ceste, te pustiti u promet.

”Za II fazu radova od čvora Bulevar do spoja na M17, koja obuhvata izgradnju trase i objekata u ukupnoj dužini od oko dva kilometra, nisu osigurana sredstva, te se ne može ni orijentaciono odrediti krajnji rok izgradnje”, napominje Pravdić.

Dodaje kako će značaj ovog projekta omogućiti bolju povezanost između gradova u Bosni i Hercegovini, kao i BiH sa susjednim zemljama, što bi omogućilo stabilizaciju i poticaj razvoja zemlje u cjelini.

”Uklanjanje uskih prometnih grla na cestovnoj mreži u državi pozitivno će djelovati na priliv stranih direktnih investicija u pojedine segmente proizvodnog sektora u zemlji i njenom neposrednom okruženju”, smatra Pravdić.

Ističe kako će ove investicije doprinijeti daljem razvoju poljoprivrednog i uslužnog sektora gospodarstva. Dodaje kako će bolji uslovi pružanja transportne usluge značajnije utjecati na život i rad lokalnog stanovništva.

”Naročito stanovnicima Mostara, jer će se izmještanjem teškog teretnog prometa i tranzitnih tokova iz užeg područja grada ostvariti i specifični ciljevi ovog projekta uštede u vremenu putovanja za putnike i vremenu transporta za robe, uštede u eksploatacionim troškovima za sve vrste vozila, smanjenje negativnih utjecaja na okoliš, u smislu smanjenja zagušenja, zagađenja, buke, poboljšanje sigurnosti za sve učesnike u prometu, pozitivan utjecaj na povećanje konkurentnosti lokalnog gospodarstva”, nabraja Pravdić.

image

NOVI OBJEKTI

Inače, na vijaduktu Marijanovića Draga dužine od 200 metara koji će biti dio buduće ceste na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M-17 izvršeno je testiranje. Ovaj grandiozni vijadukt nalazi se iznad naselja Rodoč i dio je južne obilaznice. Fotografije testiranja objavila je širokobriješka kompanija Hering, koja je izvođač radova.

Na dionici od izlaza iz tunela Novi do spoja na cestu M17, glavnim projektom je predviđena izgradnja trase i objekata u ukupnoj dužini pet kilometara. Od toga je ukupna dužina objekata 772 metra i to: tunel Privorac (180 m, I faza dionice), vijadukt Rodoč (168 m, I faza dionice), podvožnjak Bulevar (95 m, I faza dionice), podvožnjak Aluminij (31 m, II faza dionice), most Avijatičarski 2 (133 m, II faza), nadvožnjak M17 (135 m, II faza), nadvožnjak iznad željezničke pruge (30 m, II faza).

By nk 2

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *