
Ovo je trebala biti godina velikih investicija na Koridoru 5C u Federaciji BiH, otvaranja novih gradilišta te puštanja u promet završenih dionica.
No, iako je prošlo više od pola godine, nijedno novo gradilište nije otvoreno niti je ijedna dionica završena niti puštena u promet, piše BiznisInfo.ba.
U prvoj polovini godine trebalo je biti otvoreno gradilište na dionici Ozimica – Poprikuše između između Žepča i Maglaja, u dužini od 12,8 kilometara. Ovo je jedina dionica u sjevernom dijelu Koridora 5C kroz Federaciju koja nije u izgradnji.
No, do početka radova nije došlo niti će, kako se čini, uskoro doći, jer je u maju ponovo pao tender za izbor kompanije koja će vršiti nadzor radova, o čemu je BiznisInfo.ba pisao. Ovo je drugi put da pada spomenuti tender i navodno se ovdje situacija dosta iskomplicirala i ishod se ne nazire.
Zastoj radova u Hercegovini
Osim toga, trebali su početi radovi, ili barem biti potpisani ugovori, za tri dionice kroz Hercegovinu. Riječ je o dionicama Tunel Prenj u dužini od 12,4 kilometra, Mostar sjever – Mostar jug dužine 14,2 kilometra, te Mostar jug – Tunel Kvanj dužine 9,2 kilometra.
Ni za jednu od ove tri dionice još uvijek nisu potpisni ugovori za izgradnju, iako se oni najavljuju već dugo vremena i tvrdi se da je procedura pri samom kraju. Rokovi su pomjerani nekoliko puta a krajem prošle godine tvrdilo se da se sve biti gotovo početkom 2025. godine, odnosno da će radovi moći krenuti.
Paralelno s tim, dionice za koje je rečeno da će biti puštene u promet, nisu ni blizu kraja.
Početkom juna istekao je rok za izgradnju dionice Putnikovo Brdo – Medakovo kod Tešnja, u dužini od 8,5 kilometara. BiznisInfo.ba je početkom jula obišao ovu dionicu, na kojoj radove izvodi kompanija Euro-Asfalt, te se uvjerio da radovi ne samo da nisu završeni, već nisu ni blizu kraja.
Iz “Autocesta FBiH” su također tvrdili da će ove godine pustiti u promet dio autoputa u dužini od deset kilometara između Stare stanice i Golubinje, sjeverno od Zenice. Dosad radovi nisu završeni niti je dionica u promeru.
Također se tvrdilo da će u prometu biti dionica Buna – Počitelj duga 7,2 kilometra. No, u ovom slučaju je riječ o dionici koja je u potpunosti završena prije nekoliko godina, a jedini razlog zašto nije ranije puštena u promet jeste činjenica da ne vodi nigdje, odnosno da završava pod brdom.
Puštanje u promet ove dionice imat će smisla tek kad se završi cijeli autoput do petlje Mostar jug, a to neće biti uskoro.
Na kraju, ranije je najavljeno da će biti puštena u promet prva dionica (lot 5) brze ceste Lašva – Nević Polje kroz srednju Bosnu. Ova dionica se nalazi između Viteza i Travnika.
Da ona uskoro neće biti završena govori činjenica da su “Autoceste” tek sada donijele odluku da kompaniji Hering iz Širokog Brijega odobre 5,8 miliona maraka za “dodatne radove” na ovoj dionici.
Osim toga, kada radovi na ovoj dionici budu u potpunosti završeni, ona neće pustiti promet. Stavljanje u saobraćaj ove dionice bit će moguće tek nakon što se izgradi susjedna dionica broj 4, kroz poslovnu zonu Vitez, tačnije njena sekcija 2 u dužini od 560 metara, uključujući kružni tok na magistralnoj cesti M5. Izgradnja te dionice nije ni počela.
Cijene radova rastu za stotine miliona eura
Osim kašnjenja, veliki problem je i što raste cijena izgradnje dionica koje su već ugovorene i čija je realizacija u toku.
Vijeće ministara BiH je početkom ovog mjeseca prihvatilo prijedlog amandmana s kreditorima koji se odnosi na dionicu Medakovo – Poprikuše na Koridoru 5C. Amandmanom se procijenjeni troškovi za realizaciju ovog projekta uvećavaju i sada iznose čak 722 miliona eura u odnosu na prvobitno predviđenih 391 milion eura.
Istovremeno se produžava razdoblje provođenja za dvije pune godine, do kraja 2027. godine, umjesto ranijeg roka do kraja 2025. godine.
Cijene drugih dionica također su porasle i već se moralo pregovarati o dodatnom novcu za njihovu realizaciju.