
Ova zemlja je preduzela ekstremne mjere kako bi prisilila svoje građane da toče gorivo kod kuće.
Potraga za jeftinijim gorivom preko granice dugo je bila uobičajena praksa među evropskim vozačima, ali Singapur se suočio s ovom navikom na vrlo originalan i efikasan način. Ima pravilo koje zabranjuje napuštanje zemlje ako je rezervoar vozila napunjen manje od 75 posto.
Skupa zemlja za vlasnike automobila
Singapur se već dugi niz godina smatra jednom od najskupljih zemalja na svijetu za posjedovanje automobila. Da bi kupio lično vozilo, pojedinac prvo mora platiti COE (Certificate of Entitlement) – pravo na posjedovanje vozila, koje košta oko 70.000 eura. Osim toga, kupcu se naplaćuje i ARF (Additional Registration Fee) – posebna taksa za registraciju, koja se obračunava na osnovu vrijednosti vozila i može iznositi i do 320 posto vrijednosti automobila.
Kada se saberu sve takse, porezi i dodatni troškovi, konačna cijena potpuno normalnog automobila u Singapuru može naglo porasti.
Preko granice nekoliko puta jeftinije
Uprkos izuzetno visokim troškovima vlasništva automobila, cijena goriva u Singapuru nije pretjerano visoka – litar benzina košta oko 1,90 eura, što je uporedivo s prosjekom u nekim evropskim zemljama.
Problem nastaje kada se cijene uporede sa susjednom Malezijom, gdje litar benzina košta samo 0,40 eura. S obzirom na to da je najduža udaljenost od bilo kojeg kraja Singapura do granice s Malezijom samo 50 kilometara, za mnoge vozače ovo se pokazalo kao idealno rješenje za jeftino točenje goriva preko granice, piše Jutarnji list .
“Pravilo tri četvrtine”
Kako bi se spriječio izvoz vozila sa (namjerno) praznim rezervoarima u Maleziju, gdje bi ih vozači punili za bagatelnu cijenu, singapurska vlada je uvela takozvano “Pravilo tri četvrtine”. To znači da nijedno vozilo registrovano u Singapuru ne smije napustiti zemlju osim ako mu rezervoar nije napunjen najmanje 75 posto.
Pravilo se odnosi na vozila na benzin, dizel i komprimirani plin, a vlasti navodno provode stroge kontrole na graničnim prijelazima. Oni koji prekrše pravilo riskiraju kaznu do 500 singapurskih dolara (skoro 330 eura ) i također su prisiljeni vratiti se i natočiti gorivo.
Disciplina ili mjera očaja?
Za neke vozače to su prestrogi propisi, za druge to je dosljednost zemlje koja je odavno poznata po strogoj kontroli nad svim aspektima javnog života. U svakom slučaju, ovakvim mjerama Singapur još jednom dokazuje da dobra infrastruktura, red i propisi nisu prepušteni slučaju – čak ni kada je u pitanju gorivo i automobili.