DruštvoHercegovinaMagazinVijesti

Problematična raskrsnica u Mostaru: Semafor spriječio stradanje vozača, ali izazvao velike gužve

Sjeverni ulaz u Mostaru godinama je bio mjesto čestih saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom. Prošle godine postavljeni su semafori koji su poboljšali sigurnost, no istovremeno stvorili novi problem – svakodnevne gužve koje opterećuju ovu frekventnu raskrsnicu. Riječ je o raskrsnici na magistralnoj cesti M-17, ključnom koridoru za privredne i turističke tokove između sjevera i juga zemlje, gdje su kolapsi i dugotrajna čekanja posebno izraženi vikendom.

Kolone i duža čekanja postala su svakodnevnica za vozače, posebno u dane vikenda kada su redovi nepregledni. Iako je broj nesreća smanjen, saobraćajne gužve mjesecima frustriraju građane.

“Često je gužva zbog semafora, šta će riješiti nadležni to ćemo vidjeti. Čekam od 20 minuta pa i više, pogotovo u ljetnim terminima kad ljudi idu na more”, kazao je Admir.

“Gužve su ozbiljne, kružni tok je rješenje definitivno, čekam oko 20 minuta. Ogroman je problem, kada se pomnoži sa brojem putnika, izgubljenim minutama, sati, milioni se gube dnevno”, dodao je Izudin Ahmetlić, poduzetnik.

Mnogo novca izgubljeno je i u postavljanju privremenih “pametnih“ semafora koji se, prema mišljenju nadležnih, nisu pokazali kao najbolje rješenje. Zastupnik Haris Šabanović ovu problematiku uputio je i federalnom Parlamentu, pozvavši Ceste Federacije da preispitaju režim rada semafora ili ponude alternativne pravce.

“Jer ovi pametni semafori se nisu pokazali kao pametni, sad bi neko trebao da prizna da je to bila jedna skupa i promašena investicija. Ovo je žila kucavica Federacije i tu nam bukvalno sve stane. Trpi nam privreda, turizam, komunalna djelatnost jer nam je deponija na sjevernom dijelu i morali smo da reagujemo. Moj prijedlog bio je da se vratimo na stari sistem rada nekih 75%-25% u korist magistrale. Saobraćajni fakultet u Sarajevu kaže da bi i 80%-20% bilo idealno“, pojasnio je Haris Šabanović, zastupnik u Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine.

Kao privremeno rješenje tokom ljetne sezone, predsjednik Gradskog vijeća Mostara predložio je preusmjeravanje saobraćaja iz pravca sjevera na kružni tok u naselju Zalik.

“Na taj način bi se zaobišao semafor iz tog pravca dok bi ostali ljudi koristili semafor na normalan način. Taj sistem je oproban par puta i on je funkcionisao. To je prezentovano Cestama FBiH, oni su prihvatili načelno to rješenje kao alternativno, privremeno za ovu sezonu da se rastereti saobraćaj“, naglasio je Đani Rahimić, predsjednik Gradskog vijeća Mostara.

U planu je i trajno rješenje. Predviđen je tunel ispod postojeće magistralne ceste na izlazu iz grada prema sjeveru, dok bi se ulazni saobraćaj regulisao kružnim tokom. Ova ideja razmatra se kroz izradu regulacionog plana Zalik–Sutina.

“Mi smo donijeli Odluku o pokretanju izradu regulacionog plana Sutina, upravo zbog trajnog rješenja ove raskrsnice, jer su tu granice dva regulaciona plana Zalik i Sutina i oba se moraju paralelno rješavati, kako bi se saobraćaj riješio”, poručio je Rahimić.

Ipak, najvažniji aspekt cijele priče ostaje sigurnost – saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodima su zaustavljene. Građani se sada nadaju da će se i gužve riješiti, kako bi sezona ljetnih godišnjih odmora protekla bez zastoja i dugotrajnih čekanja.

n1

Slični članci

Back to top button