Problem semafora na ulazu Mostar stigao i do Parlamenta FBiH: Traži se izmjena režima njegovog rada

Hronične saobraćajne gužve na sjevernom ulazu u Mostar, koje već mjesecima frustriraju građane i putnike, bile su tema i na sjednici Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH.
Zastupnik Haris Šabanović ponovo je zatražio hitnu izmjenu režima rada semafora na ovoj kritičnoj raskrsnici.
“Zbog pogrešnog režima rada semafora trpe svi – građani Mostara, privreda, turizam, pa i komunalne službe. Ne mogu da prihvatim da nije moguće barem pokušati s alternativnim rješenjima. Očekujem hitnu reakciju nadležnog javnog preduzeća, jer već smo izgubili previše vremena. Ukoliko se to ne desi, bit ćemo primorani koristiti i druge načine kako bismo ukazali na ovaj problem,” rekao je Šabanović.
On je istakao i nedostatak interesa od strane preduzeća Ceste FBiH da se ozbiljnije pozabavi ovim saobraćajnim izazovom, te zatražio podršku i konkretne korake od rukovodstva Parlamenta.
Ogromne gužve na ulazu u Mostar iz pravca Sarajeva svakodnevno usporavaju lokalni i tranzitni saobraćaj. Riječ je o raskrsnici na magistralnoj cesti M-17, ključnom koridoru za ekonomske i turističke tokove između sjevera i juga zemlje, ali i prema susjednim državama.
Šabanović je još u maju uputio inicijativu prema Cestama Federacije u kojoj je zatražio izmjene u načinu rada semafora, koji su pušteni u funkciju 10. maja 2024. godine kao privremeno rješenje u cilju povećanja sigurnosti u saobraćaju.
Iako je sigurnost, prema dostupnim podacima, povećana i broj nesreća smanjen, Šabanović tvrdi da je došlo do saobraćajnog kolapsa na ovoj dionici. Smatra da je sada krajnje vrijeme za novo, efikasnije rješenje.
“Predlažem da se pokuša sa klasičnim režimom rada semafora, koji bi se temeljio na vremenskim intervalima u omjeru 75 prema 25 u korist glavnog pravca, umjesto sadašnjeg sistema pametnih semafora sa kamerama i induktivnim petljama koji očito ne odgovara stvarnim potrebama,” istakao je Šabanović.