Šabanovic u Parlamentu FBiH ponovo o semaforima na sjevernom ulazu u Mostar

Federalni zastupnik Haris Šabanović ponovo je u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH zatražio izmjenu načina rada semafora na sjevernom ulazu u Mostar.
“Činjenica je da zbog pogrešnog načina rada ovih semafora trpe svi građani Mostara, trpi privreda, turizam, pa i komunalna djelatnost. Ne mogu da se pomirim s tim da nije moguće pokušati još neke modalitete rješavanja ovog problema, jer znamo da ovako trpe baš svi. Očekujem promptnu reakciju nadležnog javnog preduzeća, vremena smo već previše izgubili. Inače ćemo nekim drugim metodama morati skrenuti pažnju na ovaj problem”, poručio je Šabanović.
U svom obraćanju Šabanović je naglasio da nema interesovanja Cesta FBiH da se riješi ovaj saobraćajni izazov te je zatražio podršku od predsjedavajućeg Parlamenta FBiH.
Ogromne gužve na sjevernom ulazu u Mostar su mjesecima svakodnevni problem građana Mostara, ali i izazov za sve turiste koji posjećuju Hercegovinu. Ovaj problem posebno pogađa tranzitni saobraćaj s obzirom na strateški značaj M17 za ekonomiju BiH i njenu vezu sa susjednim državama.
Podsjećamo da je Šabanović u maju uputio inicijativu prema Cestama Federacije da izmjeni režim rada semafora na raskrsnici na ulazu u Mostar iz Sarajeva.
U obrazloženju inicijative se navodi da je dana 10.05.2024. godine, na predmetnom lokalitetu u rad su pušteni semafori, sa ciljem privremenog rješenja raskrsnice, a prevashodno sa ciljem povećanja sigurnosti učesnika u saobraćaju.
“U vremenskom odmaku od nešto više od godinu dana da se zaključiti da je sigurnost na raskrsnici bez dileme povećana, tj. broj saobraćajnih nesreća je smanjen, što se posebno odnosi na nesreće sa težim posljedicama. S druge strane, došlo je do potpunog kolapsa saobraćaja na magistralnoj cesti M-17, dionica 014-Potoci Mostar, odnosno na žili kucavici u FBiH, magistralnom pravcu Sarajevo – Dubrovnik.
Obzirom na navedeno, mišljenja sam da se pod hitno mora reagirati iznaći bolje rješenje rada semafora ili formiranje alternativnih pravaca, jer trenutno rješenje nažalost nije adekvatno”, smatra Šabanović.
On predlaže da se problem pokuša riješiti sa izmjenom režima odnosno načina rada semafora.
“Kako se ovaj način rada pametnih semafora, sa kamerom i induktivnim petljama, nije pokazao efikasnim po pitanju pružanja usluga, tražim da se proba sa klasičnim radom semafora na principu vremenskih intervala i to u omjeru 75%-25% u korist glavnog magistralnog pravca.”
(Mostarski.ba)