Šest međunarodnih konzorcija kandidata u trci za nadzor tunela Prenj

EBRD je objavila listu kandidata za nadzor radova na tunelu Prenj, ključnoj dionici Koridora Vc vrijednoj 960 miliona eura.
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) objavila je skraćenu listu kandidata koji su ušli u uži izbor za pružanje konsultantskih nadzornih usluga nad izvođenjem radova na izgradnji tunela Prenj – jedne od najzahtjevnijih i najvažnijih dionica na Koridoru Vc u Bosni i Hercegovini.
Riječ je o dionici Ovčari – Tunel Prenj – Mostar Sjever, ukupne dužine 12,4 kilometra, s procijenjenom vrijednošću od čak 960 miliona eura, javlja Akta.ba
Kandidati u užem izboru
U okviru nabavke pod nazivom “Consultancy supervision services on Construction work for Tunnel Prenj” (ECEPP ID: 31967211), šest međunarodnih konzorcija je izabrano za nastavak dvostepene tenderske procedure:
EMAY International Engineering and Consulting Inc. i Gözlem Engineering Consultancy Plan. and Trade Inc. (Turska)
Hill International N.V. – YUKSEL PROJE A.S. (Nizozemska)
Proyapı Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş. i Technital S.p.A (Turska)
JV IGT-KuK-Infra (Austrija)
Pini – IRD JV (Švicarska)
YOOSHIN–PPG (Republika Koreja)
Ova lista je rezultat poziva za iskazivanje interesa koji je objavljen 17. maja 2024. godine, a koji se odvija u okviru dvostepene otvorene konsultantske procedure koju vodi EBRD.
Već angažovani nadzorni konzorcij
Vrijedi podsjetiti da je u prethodnoj fazi već dodijeljen ugovor za pružanje konsultantskih usluga vezanih za implementaciju projekta i monitoring zaštite okoliša. Ovaj ugovor, vrijedan 8.989.200,00 eura, pripao je konzorciju koji čine iC consulenten ZT GesmbH Beč, ILF Consulting Engineers Austria GmbH, Rum, Austrija i Elea iC d.o.o., Ljubljana.
Planirani završetak ovog ugovora je 7. april 2031. godine.
Ključni infrastrukturni projekt
Izgradnja tunela Prenj predstavlja jedan od tehnički i finansijski najzahtjevnijih infrastrukturnih poduhvata u Bosni i Hercegovini, ali i širem regionu. Tunel će, kada bude završen, imati dužinu od oko 10,9 kilometara, što ga čini najdužim cestovnim tunelom u zemlji i jednim od najdužih u jugoistočnoj Evropi.
Ova dionica je ključna komponenta autoputa na Koridoru Vc, koji je dio panevropskog koridora V i povezuje centralnu Evropu (Budimpešta) s jugom kontinenta i lukom Ploče na Jadranu. Koridor Vc prolazi kroz cijelu Bosnu i Hercegovinu u pravcu sjever–jug i označen je kao strateški prioritet za integraciju zemlje u evropske saobraćajne tokove.
Prenj je planinski masiv poznat po ekstremnim geološkim i hidrološkim uslovima, što čini izgradnju tunela vrlo izazovnom u pogledu sigurnosti, tehnologije i planiranja.
Puštanjem tunela u promet značajno će se skratiti vrijeme putovanja između Sarajeva i Mostara, povećati bezbjednost saobraćaja i smanjiti emisije CO₂ zahvaljujući kraćoj i direktnijoj trasi.
(Akta)