BiHSvijetVijesti

Na bh. tržište bi moglo stići na desetine hiljada Euro 5 dizelaša bez DPF filtera

Evropa ne želi “prljave” dizel automobile. Brisel želi da provede čistku na dizel automobilima i već su pronašli metodu. Svi vlasnici dizel automobila od 2011. do 2015. godine proizvodnje koji su uklonili DPF filter, već mogu razmišljati o kupovini novog automobila. To znači da će mnogi od njih završiti na bh. tržištu.

Kako smo i navikli, uvoz polovnjaka u BiH ponovo cvjeta. Uglavnom se uvoze Euro 5 dizeli proizvedeni između 2010. i 2014. godine.

S obzirom, da pod izgovorom smanjenja uzroka nesreća na evropskim putevima, Evropa priprema masovno čišćenje upravo takvih dizel automobila, očekivati je da mnogi od njih završe u BiH. Vjerovatno ih je masa već i stigla, ali za sada to samo može biti olakšavajuća okolnost za vlasnike zbog nepostojanja kontrole navedene komponente na tehničkom pregledu.

Brisel ne želi dizel automobile, bez obzira na to koliko novca brendovi troše na sisteme protiv zagađenja. Na radaru su oni koje mi u BiH najčešće i uvozimo. Dakle, EU se želi otarasiti onih starijih dizel automobila, koji samo da ne ispunjavaju standarde, već ih vlasnici vozila zapravo zaobilaze isključenjem DPF filtera. Riječ je o Euro 5 dizelašima, posebno onim koji su registrovani između 2011. i 2015. godine.

Foto: ADAC

Foto: ADAC

Velika većina ovih dizelaša su bili prihvatljivi sve dok filter čestica nije počeo praviti probleme. Njegova zamjena je preskupa, pa je druga opcija bila da ga se “isključi”. Na taj način, DPF je fizički prisutan, ali bez funkcije. Evropa zna da postoje stotine hiljada takvih dizel automobila na putevima i želi ih izbrisati sa mape.

Provjera da li je DPF prisutan ili ne predstavlja veliki izazov za tehnički pregled, pa je Brisel ipak našao način i pouzdanu metodu da provjeri efikasnost filtera, a ne samo njegovo prisustvo. Za Euro 5 dizelaše od 2009. godine, kada je DPF filter postao obavezan, provodit će se test brojača čestica, u praznom hodu motora i tokom 30 sekundi rada, mjereći PM čestice sadržane u izduvnim gasovima po kubnom centimetru.

Foto: Pro Motor/Volz

Foto: Pro Motor/Volz

Ovaj test će utvrditi da li je DPF instaliran i da li ispravno radi. Svi oni koji su se odlučili da ga deinstaliraju s nekom od popularnih metoda imat će problem kada se ovaj protokol implementira. To se neće dugo čekati, jer ga Belgija, Holandija, Njemačka i Švicarska već primjenjuju.

Više od 400.000 dizel automobila je već povučeno iz saobraćaja u Njemačkoj zbog neispravnog DPF filtera. A budući da su testovi emisije čestica obavezni u zemljama EU, to će, kako kažu, biti jednostavno za otkriti. Naravno, morat će se dogovoriti o maksimalnim ograničenjima PM čestica, jer se ona sada razlikuju zavisno od regije do regije. Benzinski automobili su za sada sigurni, ali ni oni neće biti pošteđeni. I njih čeka test EGR ventila.

Foto: Peugeot

Foto: Peugeot

Uklanjanje stotina hiljada dizel automobila s EU puteva poboljšat će kvalitet zraka, ali će i prisiliti mnoge vlasnike da se riješe “prljavih” dizelaša i da kupe novi automobil. S hibridnim ili električnim automobilom neće imati problema, ali ako je dizel, morat će ispuniti ove zahtjeve ili preći na benzinski automobil, koji je, za sada, siguran.

S druge strane, na bh. tržište se upravo uvoze dizelaši navedenih godišta proizvodnje. S obzirom da kod nas nema kontrole skupog filtera čestica čađe, i vjerovatno je zadugo neće ni biti, bh. tržište bi moglo biti zatrpano dizelašima bez DPF-a.

Klix.ba

Slični članci

Back to top button