
Cijene nafte i naftnih derivata u BiH u značajnom su padu i na najnižem su nivou u posljednje četiri godine, još od perioda pandemije koronavirusa.
Cijene na benzinskim pumpama u Sarajevu, Mostaru i Tuzli uglavnom su na istom nivou, pa je litar dizela tokom vikenda koštao od 2,10 do 2,29 KM po litru. Cijene benzina premium, ovisno o distributeru, iznosile su od 2,2 do 2,51 KM, a benzina super 98 od 2,37 do 2,67 KM po litru.
Evropska nafta
Predsjednik Udruženja prometnika naftnih derivata FBiH Milenko Bošković kaže za „Avaz“ da je osnovni uzrok trgovinski rat SAD s ostatkom svijeta, koji je izazvao nestabilnosti na berzama.
– Sve to srozalo je naftu skoro na nekakvu granicu, pa je evropska nafta na 64, a američka na oko 61 dolar po barelu. To je posljedica trgovinskog rata Amerike i ostatka svijeta, ali dogovorom, prije svega Amerike i Kine, došlo je do oporavka na berzi i te cijene počele su blago rasti. Doduše, taj rast usporava nizak kurs dolara, ali za očekivati je neku stabilizaciju – kaže Bošković.
Rast cijena
Otkako su SAD najavile uvođenje visokih carina Kini, Evropi i drugim dijelovima svijeta, cijene goriva u BiH pale su do 30 feninga po litru. Bošković kaže da je u finalnoj cijeni porezni dio i troškovi nabavke, transporta i marže skoro izjednačen.
– Ulazimo u dio godine s ljepšim vremenom, kada se pojačava privredna aktivnost, raste potrošnja i obično cijene goriva u ovom dijelu godine rastu. Doduše, u nestabilnim smo vremenima, pa jedan geopolitički događaj uvijek može utjecati na cijenu nafte. Sezonski očekujemo rast cijena – ističe Bošković.
Cijene drugih proizvoda ne prate pad cijena nafte
I u Udruženju prometnika naftom indikativnim smatraju da cijene drugih proizvoda i usluga ne prate pad cijena nafte, iako su se u niz navrata poskupljenja pravdala rastom cijena nafte.