BiHDruštvoVijesti

Crne posljedice zbog lošeg održavanja cesta, od ljudskog života ne smije biti ništa važnije

Stijena veličine automobila jutros se survala na magistralni put Miljevina – Foča, a materijalna šteta na kamionu u prolazu i zastoj u saobraćaju za vrijeme njenog uklanjanja sa ceste jedine su posljedice, jer samo pukim slučajem nije došlo do tragedije. Krajem novembra prošle godine na ovoj je cesti stradao vozač kamiona iz Dervente, nakon što je komad stijene pao na kabinu njegovog vozila.

Neadekvatno održavanje

– Smatram da su navedene nezgode posljedica neadekvatnog redovnog održavanja magistralnih cesta. Slična situacija je širom BiH, a ogleda se upravo u neosiguranim padinama, kanjonima rijeka i cesta u usjeku. Kod promjenjivih vremenskih uslova takve pojave su nažalost češće i definitivno se ne radi dovoljno na preventivi i smanjenju takvih posljedica – kaže za portal “Avaza” Adnan Tatarević, tehnički direktor Instituta za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva.

Ističe da je za svaku cestu potrebno izvršiti inspekciju cestovne sigurnosti, nakon čega bi se mogle predložiti mjere za poboljšanje i osiguranje rizičnih tačaka na cestama.

– Nažalost, do tada ostaje nam samo da brojimo crne posljedice lošeg održavanja cesta. Ovako je sve moguće očekivati. Mislim da smo i do sada imali dovoljno tragičnih događaja koji nas nisu natjerali da radimo više i bolje. Stihijski se sve dešava u saobraćaju koji je na neki način ogledalo i društva – ističe Tatarević.

Slijepi i gluhi

On je ovih dana upozorio i na dionicu Magistralne cesta M16 Banja Luka – Jajce, 400 metara ispred i 400 metara iza tunela Tuk, gdje je samo u posljednjih par godina pet mladih osoba u tri saobraćajne nesreće izgubilo život slijetanjem u rijeku Vrbas.

– Očito je da oni koji treba da čuju i vide ostaju i slijepi i gluhi na svaki apel, jer po njihovom uvijek ima nešto važnije. Gospodo, od ljudskog života nema, niti smije biti ništa važnije. Je li toliki problem potrošiti par desetina hiljada KM i uraditi ono što vam je zakonska obaveza – postaviti zaštitnu odbojnu ogradu u kanjon rijeke. Tačno se zna šta je čija obaveza i da su JP Ceste FBiH one koje upravljaju ovom cestom, a očito je i da lokalna zajednica ima preča posla od spašavanja života – poručio je Tatarević.

Avaz.ba

Slični članci

Back to top button